یحیی‌زاده بر لزوم موضع‌گیری شفاف سجادی نسبت به وزارت ورزش تاکید کرد

اعتقاد به وزارت ورزش و جوانان مهم‌ترین معیار انتخاب وزیر است

عضو فراکسیون ورزش مجلس مدیریت کارآمد و آشنایی با عرصه ورزش را از مهم‌ترین مشخصه‌های وزیر ورزش و جوانان دانست و تأکید کرد: وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان باید به کارآمدی این وزارتخانه اعتقاد داشته باشد و اقدام یا موضع‌گیری در مخالفت با این قانون نکرده باشد.

"سید جلال یحیی‌زاده" از اعلام وصول نامه معرفی وزیر ورزش و جوانان در جلسه علنی روز یک شنبه - ۲۲ خرداد - مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: طبق آخرین اخبار غیررسمی، گزینه پیشنهادی رئیس جمهوری برای تصدی وزارت ورزش و جوانان، "حمید سجادی" ، معاون رئیس تربیت بدنی سابق خواهد بود.

نماینده مردم تفت و میبد با بیان اینکه رئیس جمهوری جهت اداره وزارت ورزش از سجادی برنامه گرفته است، اظهار داشت: گفته می‌شود، حمید سجادی در رابطه با قبول تصدی وزارت ورزش و جوانان با برخی از نمایندگان مجلس نیز به گفت‌وگو و رایزنی پرداخته است.

 

سجادی با حوزه مدیرت ورزش آشنایی دارد

یحیی‌زاده سوابق تخصصی و آشنایی سجادی با حوزه ورزش را مشخصه‌ای مثبت برای در اختیار گرفتن مدیریت وزارت ورزش توصیف کرد و ادامه داد: هرچند سجادی با حوزه ورزش آشنایی دارد و از مدیران ورزشکار عرصه ورزش کشور بوده است، اما سوابق و پیشینه وی نشان می‌دهد که در عرصه مدیریت ورزش کارنامه مؤثر و موفقیت آمیزی بر جای نگذاشته است.

عضو کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی با اشاره به مخالفت مسئولان سازمان تربیت بدنی سابق با اجرای قانون تشکیل وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: سجادی معاون رئیس سازمان تربیت بدنی سابق و جزء افراد تأثیرگذار در تصمیمات این نهاد بوده است، بنابراین اگر سجادی بخواهد به عنوان گزینه تصدی وزارت ورزش و جوانان مطرح شود، باید موضع‌گیری شفاف و روشن خود را نسبت به وزارت ورزش و جوانان مشخص کند.

وی اعتقاد به کارآمد بودن وزارت ورزش و جوانان را مهم‌ترین ویژگی وزیر این وزارتخانه دانست و تأکید کرد: سجادی پیش از این در مجموعه‌ای حضور داشته است که علیه وزارت ورزش و جوانان طومار و امضا جمع می‌کردند، بنابراین اگر امروز بخواهد وزیر وزارتخانه‌ای شود که پیش از این با آن مخالف بوده باید موضع‌گیری خود را مشخص کند و نسبت به اقدامات قبلی خود پاسخگو باشد.

 

وزیر ورزش نباید ارتباطی با جریان انحرافی داشته باشد

یحیی‌زاده مدیریت کارآمد و آشنایی با عرصه ورزش را از مهم‌ترین مشخصه‌های وزیر ورزش و جوانان توصیف کرد و ادامه داد: وزیر ورزش و جوانان باید ضمن آشنایی با اصول تخصصی و مدیریتی عرصه ورزش، توانمندی برقراری رابطع و تعامل مثبت با دولت و مجلس را دارا باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به جایگاه حساس و مهم وزارت ورزش و جوانان در عرصه فرهنگ کشور، تأکید کرد: وزیر منتخب وزارت ورزش و جوانان باید از هرگونه وابستگی و تمایل به جریان انحرافی و جریانات فکری خاص مبرا باشد و به عنوان فردی مستقل و متعهد به فرامین رهبر معظم انقلاب شناخته شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا